Lad os ringe dig op

Søg
23. juni 2012 @ 17:56
Udgivet af: admin-kim

Som nogen af bloggens læsere ved, ejer jeg også sexshoppen Intimos.dk ved siden af Memo Consult. Jeg ligger rimelig godt placeret på mine vigtigste søgeord og det går sådan set meget godt, når man tager shoppens alder i betragtning. Men jeg manglede noget, at få nogen links fra store prominente sider, som Ekstra bladet, BT og andre store medier. Så det blev mit næste mål.

Jagten på de gode links

For nogen uger siden faldt jeg over dette blogindlæg Jagten på de gode links, som var et gæsteindlæg fra Per Allerup fra SEOnord. Han fortalte hvordan han havde fået en pressemeddelse i nogen af de store medier, og gav os andre opskriften på hans succes-historie.

I første omgang gik jeg ikke videre med projektet, men efter at have læst indlægget igen nogen dage efter, tænkte jeg at jeg da lige kunne give det en chance.

Jyderne elsker sexlegetøj

Jeg satte mig ned og kiggede min analyticstal igennem, for at se om der var noget som jeg kunne bruge. Normalt står Sjællænderne (Specielt Københavnerne) for størstedelen af ordrene. Men det sidste års tid havde Jyderne sat sig på over halvdelen af ordrene. Jeg læser jævnligt Ekstra bladet, så jeg ved at sådan nogen tal plejer de at være glade for, så jeg satte mig ned og lavede en hurtig pressemeddelse med overskriften: Jyderne elsker sexlegetøj.

Jeg er ikke den store tekstforfatter, og da selve indholdet skulle skrives ud fra lidt statistik, kunne pressemeddelsen ikke blive så lang. Det tog mig ca. 10-15 minutter at skrive den og udgive den via pressesystemmet Presswire.

Dagen efter blev jeg ringet op af en journalist fra Ekstra bladet, som gerne lige ville spørge ind til de tal jeg havde gravet frem, og hører om jeg havde en idé til hvorfor tallene havde ændret sig så markant.

Nogen timer senere kunne jeg finde min pressemeddelse på forsiden af ekstra bladet, dog uden links – men lidt har også ret 🙂

Historien på ekstra bladet

Som du kan se på grafen herunder, kan det lidt ekstra trafik de næste par dage. Konverteringsprocenten faldt en lille smule de 2 dage, men ikke ret meget. Så jeg havde travlt 🙂

Pressemeddelse i ekstra bladet

UPDATE: Artiklen indeholdte som sagt ikke noget link, men en høflig mail til jounalisten, hvori jeg fortalte hende om de fordele der er ved at linke ud, resulterede i et Dofollow link 🙂

GD Star Rating
loading...

14 Responses to “Fik pressemeddelse i Ekstra Bladet”

  1. Bastian siger:

    Super artikel med nogle gode guldkorn.
    Tillykke med omtalen!

    Med venlig hilsen
    Bastian

  2. Allerup siger:

    Det er sgu noget af et boost du fik de par dage, og helt kanon at høre at der osse kom ordrer ud af det!

  3. John Bakken siger:

    Fedt med noget omtale, og så oven i købet med et salgsboost også, salget plejer ikke at følge med trafikken i de andre cases jeg har læst rundt omkring.

    Ærgeligt du ikke fik linket med, men tillykke med det alligevel! – Så må du jo bare se om du kan få linket med, når det engang er københavnerne der er elsker sexlegetøj mest 😉

  4. Casper Blom siger:

    Fedt! Altid dejligt med omtale.

    Jeg lavede en med ‘Jyder er nærige’ med mine golfbolde, den røg også på spn.dk 🙂

  5. Emil Kroer siger:

    Haha, må man høre om det mest er provinsen eller storby folket der har købte i den periode så?

  6. Casper siger:

    Er du sindsyg et skub det har givet på dagen. Har du kunne mærke noget siden?

  7. Emil – Det var mest jyder de dage 🙂

    Casper – Altså jeg er steget lidt på mine vigtigste søgeord, men om artiklen er direkte skyld i det skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed, da jeg hele tiden arbejder med linkbuilding til siden 🙂

  8. Steffen siger:

    Stort tillykke med den flotte artikel og det gode link.

    Utroligt så stor en fremgang du havde i de dage. Og utroligt fedt at ordrerne også fløj ind. De 15 minutter til at skrive den artikel var vist godt givet ud.

    Det giver motivation til os andre om at give den gas også 🙂

  9. Halfdan Timm siger:

    Super fin historie. Tillykke med den succesfulde pressemeddelelse – har du planer om at skrive flere i samme dur og eventuelt også ramme andre medier? 🙂

    • Kim Jørgensen siger:

      Uha, godt spørgsmål. Jeg skal da helt sikkert prøve mig med flere pressemeddelser, jeg er bare ikke så kreativ – og det gælder jo om at finde en sjov vinkel 🙂

  10. Det var dog noget af en succes historie, men du dog også været heldig med at indholdet passede ind hos ekstra bladet :-).

    Men du har sørme fat i den lange ende. Det lyder både aktuelt og interessant læsning. Tillykke med det.

    • Kim Jørgensen siger:

      Hej Daniel.
      Ja man skal bestemt finde en vinkel som fanger mediets læsere. Jeg er ikke så kreativ anlangt, så min pressemeddelse var en ren test, som heldigvis var successfuld 🙂

  11. Rune Andersen siger:

    Stort tillykke med det – godt gået! 🙂


Leave a Reply